Головна » Файли » Позаурочні заходи

Виховна година "Життя людини - найвища цінність"
[ Викачати з сервера (545.2 Kb) ] 18.01.2017, 23:06

ЖИТТЯ ЛЮДИНИ – НАЙВИЩА ЦІННІСТЬ

(виховна година із застосуванням інтерактивних технологій)

Мету заходу: допомогти учням зрозуміти смисл людського життя і визначити своє місце в ньому, сприяти вихованню в них чесності, людяності, працьовитості, відповідальності, любові до людей, до рідної землі.

Обладнання:

1)виставка літератури: Конституція України, Конвенція ООН про права дитини, Біблія, літературні твори українських письменників про цінність людського життя;

2)презентація:

«Пам’ятай! Життя – це подарунок, великий подарунок. І хто його не цінує, той цього подарунка не заслуговує». (Леонардо да Вінчі)

3)картки із висловами про сенс життя; пелюстки квітки;

4) музичні записи(вмикаються, коли учні виконують колективну роботу);

5) чистий аркуш ватману на дошці.

Епіграф:

Пам’ятай!

Життя є дар, великий дар

І той, хто його не цінує,

Цього дарунка не заслуговує.

(Леонардо да Вінчі)

Викладач. Ми не випадково почали наш захід з цих рядків. З античних часів людство у своєму житті користується правилом, сформульованим філософом Протагором: «Людина – міра всіх речей», а цінність людського життя – це найвища суспільна цінність.

Тема нашої виховної години: «Життя людини – найвища цінність»

Наша мета зрозуміти смисл людського життя і визначити своє місце в ньому. Для цього ми спробуємо віднайти відповіді на такі філософські запитання:

-         Для чого живе людина на Землі?

-          Що потрібно зробити, щоб життя було в радість?

-         Які ідеали і цілі в житті можна вибрати?

Людина – частина суспільства, вона має свої права та обов’язки. Основне правило людини – це право на життя. Захист цього права – найважливіший пріоритет цивілізації.

- Які державні документи соціально – правої охорони життя людини, прав дитини ви знаєте?(називаються державні документи соціально – правої охорони життя людини, прав дитини. Вони представлені на виставці.) 

Викладач. Життя кожної людини – це стежина, яка може бути різною звивистою чи прямою. А пройти життєву стежину слід гідно. Щоб розмова наша вдалася, ви маєте допомогти мені, і головне, говорити щиро і відверто.

1. Технологія «Мозковий штурм».

Ставиться проблема. На дошці записуються всі запропоновані варіанти рішення, обговорюються, вибираються кращі.

-         Що для кожного з нас найцінніше в житті?(родина, здоровя, щастя, гроші, друзі і т.д.)

-          Малюється трикутник життя, вибираються основні поняття

Здоров’я – Родина - Робота

            Слово «життя» багатозначне. Воно охоплює різні сторони дійсності:

-         суспільне, індивідуальне життя;

-         матеріальне, духовне;

-         щасливе, багате, праведне і т.д.

Життя людини неповторне і звичайне, радісне і смутне, повне переживань. Людей – мільйони, усі вони неповторні й несхожі. Вони, як зірки на небі, що горять незвичайним світлом. Їхнє життя гірке, як полин, і солодке, як мед. Життя кожного – це дорога, якою тільки йому призначено пройти. І якою буде ця дорога залежить… Від кого?

2.     Технологія «Вільний мікрофон».

Кожен бажаючий швидко і чітко висловлює свою думку .

Обговорюються питання. Після кожного робиться висновок.

-         Чи може кожна людина жити так, як хоче? Що для цього потрібно?

Висновок. Людина може жити так, як хоче, тобто запланувати своє життя, поставити мету, вибрати шлях для її реалізації. Усе залежить від її характеру, сили волі. Необхідно вміти переборювати труднощі, мале одного бажання. Необхідна праця, боротьба, сила волі, щоб досягти чого – небудь.

-         Чи справедливе твердження: «Моє життя, як хочу, так і живу»?

Висновок. Потрібно пам`ятати, що живеш серед інших людей, поважати їх право на життя.

-         Що важче: будувати життя чи пристосуватися до нього?

Висновок. Простіше пристосовуватися, але чи цікавіше…

3.     Робота в групах «Квітка щастя».

-         Що потрібно для щасливого життя?

Кожній групі дається по одній пелюстці(усього їх п`ять). Діти повинні обговорити і написати свою думку, тільки одну. Потім збирається квітка. Усі разом обговорюють, що вийшло. Викладач підводить учнів до думки про необхідність знань, здорового способу життя. Усі разом будують шкалу цінностей.

  1. Щастя
  2. Праця
  3. Родина
  4. Здоров`я
  5. Лінь
  6. Алкоголь
  7. Наркотик
  8. Суїцид

Висновок. Жити щасливо – мати повагу людей, здоров`я, любов, друзів, роботу і т.д. Але необхідно розуміти: (відкривається заздалегідь написаний плакат)

Для чого живу?

Чого хочу?

Як іншим поруч зі мною?

 З чого почати?

Що буде потім?

Думати про інших

 

 

4.Технологія «Захист ідеї».

Робота проводиться в парах. Роздаються картинки із висловленнями про значення, мету життя. 2-3 хвилини йде обговорення, потім учні зачитують висловлення, пояснюють, як їх розуміють.

Завдання учням:

1.     Світ належить оптимістам, песимісти – тільки глядачі. (Ф.Гїзо)

2.     Жити – це не означає дихати, це означає – діяти. (Ж-Ж. Руссо)

3.     Наше життя – це те, що ми думаємо про нього. (Марок Аврелій)

4.     Ключ до життя – служіння людям.(Д.Джексон)

5.     Найвища із книг – книга життя, яку не можна ні закрити, ні зхнову відкрити за своїм бажанням. (А. Ламартін)

6.      Жити – означає не тільки задовольняти матеріальні запити організму, головне – розуміти свою людську необхідність. (Жуль Верн)

Викладач: Людське життя – це найвища цінність, щастя можливе, але воно залежить від людини.

Праця людини – на користь інших людей, країни.

Боротьба людини– повинна мати гуманну мету.

Любов людини – не повинна бути егоїстичною.

Дружба людини  – повинна бути чесною.

Людина повинна розуміти свою життєву мету, намітити шляхи її досягнення і йти до неї, поважаючи оточуючих, не залишаючи за собою руїни, тобто  «за будь – яку ціну».

Пошук сенсу життя, свого місця в ньому – дуже складна робота. Давайте спробуємо виробити правила, яких ми будемо дотримуватись у житті. Адже потрібно завжди починати влаштовувати світ із себе: з життя в групі, у родині, спілкування з друзями, родичами, викладачами, з власного відношення до своїх прав і обов’язків.

(у процесі обговорення учні виробляють власні правила і записують на аркуші ватману, прикріпленого до дошки.)

ПРАВИЛА

1.     Адекватно приймати дійсність.

2.     Приймати себе і навколишніх такими, як вони є. Поважати усіх.

3.     В усіх і всьому шукати лише гарне.

4.     Вірно дружити, вибирати гідних друзів.

5.     Розвивати почуття «добра»  і  «зла».

6.     Думати не тільки про себе, але й про те, як іншим поруч з тобою.

7.     Вести здоровий спосіб життя і фізичний, і духовний.

8.     Турбуватися про навколишній світ(природу).

9.     Нести відповідальність за всіх і все.

Викладач. Кожен з вас чув і, певне, знає відому жінку монахиню Матір Терезу. Багато зроблено нею для добра людини.

Ось – Духовний заповіт Матері Терези.

Життя – це можливість,

Скористайся ним.

Життя – це краса,

Милуйся нею.

Життя – це мрія,

Здійсни її.

Життя – це виклик,

Прийми його.

Життя – це повинність,

Твоя насущна, виконай її.

Життя – це гра,

Стань гравцем.

Життя – це багатство,

Не розтрать його.

Життя – це кохання,

Насолоджуйся ним з повна.

Життя – це таємниця,

Пізнай її.

Життя – це корінь лиха,

Побори все.

Життя – це пісня,

Доспівай її до кінця.

Життя – це боротьба,

Стань борцем.

Життя – це прірва невідомого,

Ступи і неї не боячись.

Життя – це фортуна,

Шукай цю мить.

Життя таке чудове,

Не згуби його.

Це твоє життя,

Борись за нього!

Життя прекрасне, чи не так?! /перегляд відеофрагменту/

Підведення підсумків

-         Що з почутого сьогодні вам запам’яталося?

-         Що ви взяли для себе із сьогоднішнього заходу?

-         Що сподобалося, що ні?

(Викладач пропонує намалювати на аркушиках оцінку уроку – один із трьох виразів обличчя: усміхнене, байдуже, скривджене; підняти і показати. Дякує усім за участь у роботі).

 

Категорія: Позаурочні заходи | Додав: kuratnk
Переглядів: 961 | Завантажень: 88 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
avatar